Kursblogg

Dette er bloggen min for e-læringsprogrammet Betasuppe - en smak av sosiale medier

søndag 14. november 2010

Google Maps

Jeg har brukt både Google Maps og Finn Kart tidligere. Kanskje er veibeskrivelsene bedre her i Google Maps? Det står både navn og nummer på veiene i beskrivelsen fra mitt hjemsted. Street view var tilgjengelig på arbeidsplassen min i Skårersletta 67. Morsomt å zoome inn på menneskene som er avbildet, men man kan jo spørre seg om personvernhensyn er ivaretatt... Disse menneskene er ikke spurt om de er villige til å la seg avbilde på Google Maps. Når jeg klikker på Lørenskog bibliotek, kommer det opp en faktarute med telefonnummer, hjemmeside og adresse. (riktignok ikke postadressen). Fint at det var oppgitt alternative reiseruter, i mitt tilfelle kunne jeg velge mellom 3 ruter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar